Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
Viikot: 1-13/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %33,0 %1 212 00095 %
Yle TV216,6 %9,2 %1 118 00088 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,9 %956 00075 %
Yle yhteensä53,8 %46,1 %1 222 00096 %
MTV320,0 %26,3 %1 173 00092 %
Sub2,3 %2,7 %765 00060 %
AVA2,3 %2,5 %685 00054 %
C More Total1,1 %1,2 %211 00017 %
MTV yhteensä25,7 %32,6 %1 187 00093 %
Nelonen5,4 %7,6 %1 002 00079 %
Jim1,7 %1,2 %664 00052 %
Liv1,1 %1,3 %660 00052 %
Hero0,6 %0,8 %463 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %10,8 %1 060 00083 %
TV52,0 %1,9 %760 00060 %
Kutonen1,4 %1,1 %555 00044 %
Frii1,7 %1,8 %533 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC1,9 %1,7 %466 00037 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,7 %903 00071 %
STAR Channel0,7 %0,6 %457 00036 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %528 00042 %
Disney Finland2,9 %2,1 %678 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %2,4 %384 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 231 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.