Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
Viikot: 1-13/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %26,7 %1 657 00063 %
Yle TV216,8 %10,4 %1 621 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %1 052 00040 %
Yle yhteensä46,1 %40,2 %1 908 00073 %
MTV315,9 %21,4 %1 680 00064 %
Sub4,5 %5,0 %1 229 00047 %
AVA1,9 %2,1 %792 00030 %
C More Total2,0 %2,4 %403 00015 %
MTV yhteensä24,4 %31,0 %1 863 00071 %
Nelonen6,1 %8,1 %1 472 00056 %
Jim2,2 %2,0 %926 00035 %
Liv1,2 %1,4 %826 00031 %
Hero0,9 %1,3 %625 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,8 %1 666 00063 %
TV53,0 %3,1 %1 102 00042 %
Kutonen3,1 %2,9 %926 00035 %
Frii1,4 %1,4 %629 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,1 %1,0 %553 00021 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,8 %1 400 00053 %
STAR Channel2,1 %1,8 %779 00030 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %788 00030 %
Disney Finland5,8 %4,2 %1 088 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,9 %4,5 %771 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 183 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.