Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 1-8/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 293 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %24,9 %1 146 00083 %
Yle TV212,6 %8,5 %1 027 00075 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %779 00057 %
Yle yhteensä39,8 %36,6 %1 219 00089 %
MTV317,3 %22,2 %1 125 00082 %
Sub4,4 %5,2 %803 00058 %
AVA3,0 %3,2 %606 00044 %
C More Total1,1 %0,9 %222 00016 %
MTV yhteensä25,9 %31,4 %1 188 00086 %
Nelonen6,6 %8,8 %967 00070 %
Jim2,0 %1,6 %627 00046 %
Liv1,8 %2,0 %623 00045 %
Hero1,3 %1,8 %466 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,2 %1 084 00079 %
TV53,9 %3,5 %786 00057 %
Kutonen3,2 %2,8 %626 00045 %
Frii1,9 %1,6 %471 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %28 0002 %
TLC2,0 %1,8 %415 00030 %
Warner Bros. Discovery11,8 %10,4 %965 00070 %
STAR Channel1,8 %1,5 %472 00034 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %526 00038 %
Disney Finland5,4 %3,7 %700 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,7 %4,2 %434 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 293 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.