Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-44/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 976 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,8 %2 995 00060 %
Yle TV214,1 %12,2 %2 817 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 804 00036 %
Yle yhteensä43,4 %39,7 %3 459 00069 %
MTV319,4 %22,9 %3 087 00062 %
Sub3,7 %3,8 %2 003 00040 %
AVA2,6 %2,8 %1 512 00030 %
C More Total1,6 %1,4 %704 00014 %
MTV yhteensä27,4 %31,0 %3 392 00068 %
Nelonen7,0 %9,4 %2 587 00052 %
Jim2,2 %2,1 %1 587 00032 %
Liv1,7 %1,7 %1 520 00030 %
Hero0,6 %0,8 %802 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,1 %2 966 00059 %
TV53,7 %3,6 %1 920 00038 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 400 00028 %
Frii2,2 %1,8 %1 041 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0001 %
TLC1,7 %1,5 %982 00020 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,1 %2 485 00050 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 134 00023 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 138 00023 %
Disney Finland4,6 %3,7 %1 688 00034 %
Muut3,6 %3,3 %1 375 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 976 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.