Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 6-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 336 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %23,8 %1 246 00089 %
Yle TV211,8 %6,9 %1 108 00079 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,6 %910 00065 %
Yle yhteensä41,6 %34,3 %1 301 00093 %
MTV315,5 %20,7 %1 208 00086 %
Sub3,5 %3,8 %927 00066 %
AVA2,2 %2,3 %728 00052 %
C More Total0,5 %0,4 %116 0008 %
MTV yhteensä21,7 %27,3 %1 255 00089 %
Nelonen9,3 %12,9 %1 133 00081 %
Jim2,6 %2,5 %755 00054 %
Liv2,1 %1,9 %715 00051 %
Hero1,6 %1,8 %615 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %19,1 %1 205 00086 %
TV53,7 %4,0 %872 00062 %
Kutonen2,6 %2,5 %691 00049 %
Frii2,4 %2,4 %561 00040 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %70 0005 %
TLC1,9 %2,2 %483 00034 %
Warner Bros. Discovery11,8 %12,0 %1 072 00076 %
STAR Channel2,5 %2,1 %588 00042 %
National Geographic Channel2,6 %2,1 %600 00043 %
Disney Finland5,1 %4,2 %788 00056 %
Paramount Network0,3 %0,3 %140 00010 %
AlfaTV0,3 %0,5 %394 00028 %
Muut3,6 %2,4 %363 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 336 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.