Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 6-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,1 %1 759 00070 %
Yle TV211,1 %6,0 %1 639 00066 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,6 %1 179 00047 %
Yle yhteensä43,0 %33,7 %1 984 00079 %
MTV319,5 %25,2 %1 844 00074 %
Sub3,1 %3,3 %1 267 00051 %
AVA2,5 %2,4 %982 00039 %
C More Total0,3 %0,2 %139 0006 %
MTV yhteensä25,3 %31,2 %1 985 00079 %
Nelonen8,4 %11,8 %1 732 00069 %
Jim2,4 %2,6 %1 007 00040 %
Liv2,4 %2,1 %976 00039 %
Hero1,1 %1,3 %663 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,8 %1 895 00076 %
TV53,1 %3,6 %1 159 00046 %
Kutonen1,2 %1,1 %736 00029 %
Frii2,4 %2,5 %710 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0002 %
TLC2,8 %3,1 %752 00030 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,9 %1 525 00061 %
STAR Channel2,3 %2,1 %757 00030 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %624 00025 %
Disney Finland3,9 %3,3 %1 020 00041 %
Paramount Network0,2 %0,1 %133 0005 %
AlfaTV0,6 %0,9 %498 00020 %
Muut2,7 %2,1 %534 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 221 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.