Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 6-9/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 256 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,7 %1 758 00068 %
Yle TV214,4 %7,8 %1 750 00067 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %1 180 00045 %
Yle yhteensä44,8 %35,9 %2 029 00078 %
MTV314,7 %20,6 %1 818 00070 %
Sub3,6 %4,0 %1 349 00052 %
AVA1,4 %1,3 %908 00035 %
C More Total1,0 %1,1 %264 00010 %
MTV yhteensä20,7 %27,0 %1 995 00077 %
Nelonen7,6 %10,9 %1 711 00066 %
Jim2,6 %2,6 %1 090 00042 %
Liv1,2 %1,3 %867 00033 %
Hero1,3 %1,5 %759 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,4 %1 868 00072 %
TV53,1 %3,2 %1 169 00045 %
Kutonen3,4 %3,3 %1 031 00040 %
Frii1,5 %1,7 %679 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %114 0004 %
TLC1,0 %1,2 %608 00023 %
Warner Bros. Discovery10,9 %11,1 %1 524 00059 %
STAR Channel2,8 %2,4 %900 00035 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %853 00033 %
Disney Finland6,0 %4,7 %1 203 00046 %
Paramount Network0,3 %0,3 %199 0008 %
AlfaTV0,5 %0,8 %527 00020 %
Muut4,2 %3,7 %725 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 256 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.