Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 405 000
Viikot: 1-4/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,5 %12,9 %830 00059 %
Yle TV215,2 %8,6 %793 00056 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,8 %404 00029 %
Yle yhteensä29,6 %23,4 %1 023 00073 %
MTV315,3 %21,1 %919 00065 %
Sub6,5 %6,9 %684 00049 %
AVA2,5 %2,7 %417 00030 %
C More Total1,1 %1,4 %135 00010 %
MTV yhteensä25,5 %32,1 %1 043 00074 %
Nelonen8,4 %10,9 %817 00058 %
Jim4,0 %3,8 %552 00039 %
Liv3,1 %3,3 %478 00034 %
Hero1,2 %1,5 %328 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,4 %973 00069 %
TV54,9 %3,6 %559 00040 %
Kutonen3,7 %3,6 %450 00032 %
Frii1,8 %1,5 %241 00017 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %25 0002 %
TLC2,0 %1,7 %303 00022 %
Warner Bros. Discovery12,7 %10,7 %798 00057 %
STAR Channel5,3 %4,8 %429 00031 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %318 00023 %
Disney Finland8,2 %7,0 %565 00040 %
Paramount Network1,1 %0,7 %152 00011 %
AlfaTV0,3 %0,3 %146 00010 %
Muut6,6 %7,5 %383 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 239 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.