Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 507 000
Viikot: 1-4/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 257 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %27,8 %1 857 00074 %
Yle TV214,3 %8,4 %1 679 00067 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,8 %1 247 00050 %
Yle yhteensä46,9 %40,1 %2 033 00081 %
MTV318,7 %25,9 %1 892 00075 %
Sub2,9 %3,1 %1 243 00050 %
AVA2,2 %2,0 %949 00038 %
C More Total0,5 %0,4 %206 0008 %
MTV yhteensä24,3 %31,5 %2 026 00081 %
Nelonen5,7 %7,6 %1 559 00062 %
Jim2,2 %2,0 %1 024 00041 %
Liv2,5 %2,5 %1 052 00042 %
Hero0,9 %1,2 %714 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,3 %1 805 00072 %
TV52,9 %2,4 %1 151 00046 %
Kutonen1,4 %1,2 %755 00030 %
Frii2,0 %1,9 %686 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC2,8 %2,1 %762 00030 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,7 %1 509 00060 %
STAR Channel2,0 %2,0 %722 00029 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %686 00027 %
Disney Finland4,0 %3,5 %1 044 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %200 0008 %
AlfaTV0,9 %1,2 %592 00024 %
Muut3,1 %2,8 %564 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 257 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.