Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 1-48/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 038 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %23,1 %912 00066 %
Yle TV210,5 %7,3 %824 00060 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,3 %559 00041 %
Yle yhteensä37,2 %32,8 %981 00071 %
MTV320,6 %23,6 %915 00066 %
Sub4,4 %5,2 %644 00047 %
AVA3,0 %3,2 %524 00038 %
C More Total1,2 %1,2 %199 00014 %
MTV yhteensä29,2 %33,3 %969 00070 %
Nelonen7,5 %9,9 %798 00058 %
Jim2,4 %2,3 %554 00040 %
Liv1,6 %1,5 %502 00036 %
Hero1,4 %1,9 %362 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,6 %895 00065 %
TV54,7 %4,7 %640 00047 %
Kutonen2,8 %2,2 %489 00036 %
Frii3,0 %3,1 %368 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %26 0002 %
TLC1,3 %1,5 %323 00023 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,8 %784 00057 %
STAR Channel2,4 %2,4 %398 00029 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %399 00029 %
Disney Finland5,1 %4,3 %562 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,9 %2,8 %316 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 038 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.