Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 1-48/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 614 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 66 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %25,2 %1 227 00050 %
Yle TV212,3 %8,0 %1 176 00048 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,6 %740 00030 %
Yle yhteensä41,7 %35,8 %1 393 00057 %
MTV317,9 %22,0 %1 254 00051 %
Sub4,8 %5,9 %944 00038 %
AVA2,1 %2,1 %634 00026 %
C More Total1,8 %2,1 %308 00013 %
MTV yhteensä26,6 %32,2 %1 387 00057 %
Nelonen6,3 %8,4 %1 116 00045 %
Jim2,8 %2,5 %780 00032 %
Liv1,3 %1,4 %659 00027 %
Hero1,1 %1,8 %472 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,2 %1 282 00052 %
TV54,4 %5,1 %905 00037 %
Kutonen3,3 %2,6 %717 00029 %
Frii1,5 %1,5 %472 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %29 0001 %
TLC0,8 %0,8 %401 00016 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,2 %1 105 00045 %
STAR Channel2,8 %2,7 %601 00024 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %582 00024 %
Disney Finland6,2 %5,1 %833 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,3 %3,9 %521 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 614 00066 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.