Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
Viikot: 1-48/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 730 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 66 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %25,0 %1 265 00048 %
Yle TV212,7 %8,0 %1 258 00048 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,6 %758 00029 %
Yle yhteensä41,8 %35,7 %1 483 00056 %
MTV317,8 %22,0 %1 317 00050 %
Sub4,8 %5,9 %990 00038 %
AVA2,1 %2,1 %645 00025 %
C More Total1,8 %2,2 %320 00012 %
MTV yhteensä26,5 %32,2 %1 473 00056 %
Nelonen6,4 %8,5 %1 181 00045 %
Jim2,8 %2,5 %797 00030 %
Liv1,3 %1,4 %676 00026 %
Hero1,1 %1,8 %479 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,2 %1 357 00052 %
TV54,4 %5,1 %935 00036 %
Kutonen3,3 %2,6 %736 00028 %
Frii1,5 %1,5 %477 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %29 0001 %
TLC0,8 %0,8 %408 00016 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,2 %1 150 00044 %
STAR Channel2,8 %2,8 %620 00024 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %590 00022 %
Disney Finland6,2 %5,1 %856 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,3 %3,9 %557 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 730 00066 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.