Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-39/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %23,6 %3 005 00060 %
Yle TV29,2 %7,4 %2 700 00054 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 775 00035 %
Yle yhteensä38,0 %33,9 %3 451 00069 %
MTV323,1 %28,1 %3 216 00064 %
Sub3,5 %3,7 %2 000 00040 %
AVA3,0 %3,0 %1 641 00033 %
C More Total1,8 %1,6 %773 00015 %
MTV yhteensä31,4 %36,4 %3 523 00070 %
Nelonen7,6 %9,9 %2 710 00054 %
Jim2,3 %2,2 %1 581 00032 %
Liv1,9 %1,9 %1 561 00031 %
Hero0,4 %0,5 %560 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,5 %3 043 00061 %
TV53,3 %3,2 %1 855 00037 %
Kutonen2,6 %2,3 %1 418 00028 %
Frii2,3 %1,8 %1 094 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0001 %
TLC1,5 %1,2 %909 00018 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,7 %2 475 00049 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 093 00022 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 146 00023 %
Disney Finland5,0 %3,8 %1 680 00034 %
Muut4,0 %3,6 %1 446 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 062 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.