Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-39/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 112 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %24,4 %1 500 00056 %
Yle TV210,6 %8,5 %1 451 00054 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %851 00032 %
Yle yhteensä38,9 %35,7 %1 794 00067 %
MTV318,5 %23,1 %1 588 00060 %
Sub4,4 %4,7 %1 087 00041 %
AVA2,5 %2,7 %751 00028 %
C More Total2,4 %2,4 %443 00017 %
MTV yhteensä27,8 %32,9 %1 784 00067 %
Nelonen7,0 %8,7 %1 357 00051 %
Jim2,7 %2,6 %852 00032 %
Liv1,6 %1,7 %746 00028 %
Hero0,4 %0,5 %283 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,5 %1 526 00057 %
TV53,7 %3,7 %985 00037 %
Kutonen4,0 %3,6 %835 00031 %
Frii2,0 %1,5 %532 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0001 %
TLC0,8 %0,5 %403 00015 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,7 %1 306 00049 %
STAR Channel2,8 %2,5 %601 00023 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %676 00025 %
Disney Finland6,7 %5,0 %939 00035 %
Muut5,1 %4,5 %816 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 112 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.