Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 404 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,8 %1 820 00068 %
Yle TV213,0 %7,2 %1 695 00063 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %1 156 00043 %
Yle yhteensä43,9 %34,4 %2 072 00078 %
MTV318,3 %24,0 %2 010 00075 %
Sub2,9 %3,0 %1 298 00049 %
AVA2,6 %2,4 %1 149 00043 %
C More Total1,2 %0,4 %273 00010 %
MTV yhteensä25,0 %29,8 %2 169 00081 %
Nelonen9,8 %14,6 %1 925 00072 %
Jim2,3 %2,5 %1 021 00038 %
Liv3,2 %3,4 %1 217 00046 %
Hero1,0 %1,3 %677 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %21,8 %2 058 00077 %
TV53,7 %4,2 %1 287 00048 %
Kutonen1,0 %1,0 %681 00025 %
Frii2,1 %2,2 %705 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %31 0001 %
TLC1,7 %1,4 %675 00025 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,9 %1 588 00059 %
STAR Channel1,9 %1,7 %828 00031 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %653 00024 %
Disney Finland3,2 %2,6 %1 067 00040 %
Music TV0,1 %0,1 %106 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %476 00018 %
Muut2,4 %1,9 %467 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 404 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.