Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 385 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,0 %1 861 00070 %
Yle TV213,1 %6,8 %1 768 00066 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 180 00044 %
Yle yhteensä44,8 %33,6 %2 133 00080 %
MTV318,8 %25,7 %1 947 00073 %
Sub2,9 %3,2 %1 309 00049 %
AVA2,6 %2,5 %1 097 00041 %
C More Total0,5 %0,4 %226 0008 %
MTV yhteensä24,8 %31,9 %2 112 00079 %
Nelonen9,8 %14,4 %1 829 00068 %
Jim2,5 %2,8 %1 120 00042 %
Liv3,3 %3,5 %1 166 00044 %
Hero1,0 %1,2 %653 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %22,0 %2 020 00076 %
TV52,5 %2,7 %1 202 00045 %
Kutonen0,9 %0,9 %718 00027 %
Frii1,9 %2,0 %667 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC1,7 %1,4 %649 00024 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,5 %1 567 00059 %
STAR Channel1,9 %1,5 %824 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %685 00026 %
Disney Finland3,5 %2,7 %1 093 00041 %
Music TV0,1 %0,1 %97 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %421 00016 %
Muut2,3 %1,5 %471 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 385 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.