Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,4 %1 775 00068 %
Yle TV216,5 %9,5 %1 726 00067 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %1 144 00044 %
Yle yhteensä48,1 %36,4 %2 024 00078 %
MTV313,5 %19,8 %1 768 00068 %
Sub3,5 %4,1 %1 412 00054 %
AVA1,2 %1,4 %924 00036 %
C More Total1,3 %1,2 %326 00013 %
MTV yhteensä19,5 %26,5 %2 019 00078 %
Nelonen8,3 %12,5 %1 768 00068 %
Jim2,7 %3,3 %1 165 00045 %
Liv1,8 %2,4 %1 009 00039 %
Hero1,0 %1,4 %688 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %19,7 %1 944 00075 %
TV52,9 %3,3 %1 253 00048 %
Kutonen2,8 %2,9 %1 020 00039 %
Frii1,1 %1,5 %666 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %91 0003 %
TLC0,6 %0,6 %610 00024 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,5 %1 617 00062 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 013 00039 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %883 00034 %
Disney Finland5,5 %4,4 %1 263 00049 %
Music TV0,4 %0,1 %104 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %477 00018 %
Muut3,3 %2,7 %613 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 263 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.