Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 137 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,9 %32,9 %1 119 00095 %
Yle TV215,1 %7,2 %1 043 00089 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %841 00072 %
Yle yhteensä57,4 %43,4 %1 127 00096 %
MTV317,6 %26,7 %1 066 00091 %
Sub1,4 %1,7 %710 00061 %
AVA1,4 %1,3 %567 00048 %
C More Total0,6 %0,6 %144 00012 %
MTV yhteensä21,0 %30,2 %1 087 00093 %
Nelonen6,2 %10,4 %966 00082 %
Jim1,7 %2,0 %655 00056 %
Liv2,1 %2,5 %674 00057 %
Hero0,7 %1,0 %415 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %15,8 %1 010 00086 %
TV51,3 %1,6 %638 00054 %
Kutonen1,0 %1,1 %461 00039 %
Frii1,4 %1,7 %412 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0003 %
TLC0,8 %0,6 %369 00032 %
Warner Bros. Discovery5,6 %5,9 %818 00070 %
STAR Channel1,1 %0,6 %436 00037 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %435 00037 %
Disney Finland2,6 %1,7 %581 00050 %
Music TV0,2 %0,0 %27 0002 %
AlfaTV0,6 %1,2 %438 00037 %
Muut2,0 %1,8 %335 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 137 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.