Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 334 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %24,4 %3 512 00072 %
Yle TV214,6 %8,1 %3 293 00067 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %2 233 00046 %
Yle yhteensä46,6 %35,1 %3 909 00080 %
MTV316,3 %23,0 %3 541 00072 %
Sub3,1 %3,6 %2 590 00053 %
AVA2,0 %2,0 %1 993 00041 %
C More Total0,8 %0,7 %486 00010 %
MTV yhteensä22,3 %29,4 %3 890 00079 %
Nelonen8,9 %13,3 %3 393 00069 %
Jim2,7 %3,1 %2 221 00045 %
Liv2,6 %3,0 %2 115 00043 %
Hero1,0 %1,3 %1 313 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %20,7 %3 741 00076 %
TV52,7 %3,0 %2 363 00048 %
Kutonen1,9 %1,8 %1 685 00034 %
Frii1,5 %1,8 %1 311 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %123 0003 %
TLC1,2 %1,0 %1 227 00025 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,5 %3 032 00062 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 780 00036 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 523 00031 %
Disney Finland4,5 %3,5 %2 264 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %195 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %889 00018 %
Muut2,5 %2,0 %1 005 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 334 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.