Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 305 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %22,6 %3 438 00070 %
Yle TV223,6 %11,4 %3 591 00073 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,0 %2 400 00049 %
Yle yhteensä50,8 %37,0 %3 932 00080 %
MTV314,6 %22,0 %3 468 00071 %
Sub3,1 %3,8 %2 598 00053 %
AVA1,5 %1,5 %1 720 00035 %
C More Total0,6 %0,5 %406 0008 %
MTV yhteensä19,8 %27,8 %3 830 00078 %
Nelonen8,6 %13,8 %3 344 00068 %
Jim2,1 %2,6 %2 093 00043 %
Liv2,1 %2,4 %2 002 00041 %
Hero1,1 %1,5 %1 452 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %20,2 %3 632 00074 %
TV52,9 %3,3 %2 348 00048 %
Kutonen1,9 %1,8 %1 647 00034 %
Frii1,3 %1,6 %1 411 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %120 0002 %
TLC1,0 %0,9 %1 192 00024 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,8 %2 962 00060 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 757 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,9 %1 474 00030 %
Disney Finland4,7 %3,8 %2 222 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %205 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %847 00017 %
Muut2,9 %2,7 %1 085 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 305 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.