Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %22,6 %1 731 00067 %
Yle TV225,9 %12,8 %1 878 00072 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,8 %1 244 00048 %
Yle yhteensä52,2 %38,2 %2 046 00079 %
MTV312,0 %19,0 %1 689 00065 %
Sub3,4 %4,2 %1 363 00053 %
AVA1,0 %1,2 %814 00031 %
C More Total0,9 %0,8 %260 00010 %
MTV yhteensä17,4 %25,2 %1 933 00075 %
Nelonen7,7 %12,6 %1 682 00065 %
Jim2,2 %2,7 %1 075 00041 %
Liv1,4 %1,8 %969 00037 %
Hero1,0 %1,5 %700 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %18,6 %1 827 00070 %
TV53,1 %3,9 %1 237 00048 %
Kutonen2,7 %2,7 %1 001 00039 %
Frii1,0 %1,3 %736 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %92 0004 %
TLC0,5 %0,5 %565 00022 %
Warner Bros. Discovery7,8 %8,7 %1 576 00061 %
STAR Channel2,5 %2,4 %991 00038 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %848 00033 %
Disney Finland5,9 %4,9 %1 220 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %106 0004 %
AlfaTV0,3 %0,6 %451 00017 %
Muut3,9 %3,8 %673 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 245 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.