Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %24,3 %1 685 00068 %
Yle TV26,5 %5,9 %1 600 00064 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,5 %1 126 00045 %
Yle yhteensä39,4 %33,7 %1 949 00078 %
MTV318,0 %21,9 %1 833 00074 %
Sub2,5 %2,4 %1 130 00045 %
AVA2,3 %1,9 %904 00036 %
C More Total1,3 %0,4 %327 00013 %
MTV yhteensä24,2 %26,5 %2 013 00081 %
Nelonen12,2 %16,7 %1 738 00070 %
Jim2,7 %2,5 %977 00039 %
Liv3,7 %4,0 %1 177 00047 %
Hero1,2 %1,3 %651 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,7 %24,6 %1 922 00077 %
TV53,2 %3,3 %1 169 00047 %
Kutonen1,3 %1,5 %709 00028 %
Frii2,3 %2,4 %668 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0002 %
TLC1,7 %1,4 %628 00025 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,4 %1 506 00060 %
STAR Channel2,4 %2,1 %810 00033 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %631 00025 %
Disney Finland4,3 %3,3 %1 059 00042 %
Music TV0,2 %0,2 %94 0004 %
AlfaTV0,5 %0,7 %425 00017 %
Muut2,4 %1,6 %444 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 230 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.