Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 255 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,8 %7,4 %721 00052 %
Yle TV29,6 %9,1 %858 00062 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %431 00031 %
Yle yhteensä19,3 %18,1 %996 00072 %
MTV315,8 %19,2 %970 00070 %
Sub5,5 %5,3 %653 00047 %
AVA2,3 %2,4 %428 00031 %
C More Total3,7 %1,3 %344 00025 %
MTV yhteensä27,3 %28,1 %1 158 00084 %
Nelonen13,8 %17,5 %905 00065 %
Jim5,5 %6,0 %595 00043 %
Liv3,6 %3,5 %495 00036 %
Hero1,6 %1,7 %335 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä24,4 %28,8 %1 049 00076 %
TV54,8 %6,2 %645 00047 %
Kutonen3,6 %3,4 %487 00035 %
Frii2,1 %2,0 %266 00019 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %43 0003 %
TLC1,8 %1,4 %313 00023 %
Warner Bros. Discovery14,3 %15,0 %914 00066 %
STAR Channel4,4 %3,7 %439 00032 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %347 00025 %
Disney Finland7,9 %5,8 %576 00042 %
Music TV0,7 %0,5 %101 0007 %
AlfaTV0,1 %0,2 %111 0008 %
Muut5,9 %3,5 %284 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 255 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.