Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %8,9 %817 00059 %
Yle TV210,8 %10,7 %828 00060 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %397 00029 %
Yle yhteensä22,5 %21,0 %1 074 00078 %
MTV315,1 %18,7 %923 00067 %
Sub4,2 %3,9 %619 00045 %
AVA2,3 %2,7 %420 00030 %
C More Total2,5 %1,9 %296 00021 %
MTV yhteensä24,1 %27,2 %1 091 00079 %
Nelonen13,5 %17,0 %852 00062 %
Jim5,4 %5,9 %555 00040 %
Liv4,2 %3,5 %528 00038 %
Hero1,9 %2,4 %286 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä25,0 %28,8 %1 012 00073 %
TV55,3 %5,5 %598 00043 %
Kutonen4,1 %3,7 %484 00035 %
Frii1,8 %1,7 %236 00017 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %40 0003 %
TLC1,8 %1,4 %266 00019 %
Warner Bros. Discovery14,4 %13,1 %835 00060 %
STAR Channel4,5 %3,9 %485 00035 %
National Geographic Channel4,0 %2,3 %381 00028 %
Disney Finland8,4 %6,2 %634 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %82 0006 %
AlfaTV0,1 %0,2 %95 0007 %
Muut5,2 %3,4 %227 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.