Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,5 %34,3 %1 106 00094 %
Yle TV26,2 %6,9 %929 00079 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,3 %829 00071 %
Yle yhteensä50,9 %44,6 %1 112 00095 %
MTV317,0 %22,3 %1 013 00086 %
Sub1,9 %2,0 %702 00060 %
AVA1,6 %1,1 %548 00047 %
C More Total1,2 %0,9 %125 00011 %
MTV yhteensä21,7 %26,3 %1 034 00088 %
Nelonen7,8 %11,3 %922 00079 %
Jim1,9 %1,6 %616 00053 %
Liv2,0 %2,2 %680 00058 %
Hero0,9 %1,3 %417 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %16,3 %994 00085 %
TV52,5 %2,0 %672 00057 %
Kutonen1,7 %1,9 %471 00040 %
Frii1,7 %1,8 %427 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC1,1 %0,8 %337 00029 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,1 %792 00068 %
STAR Channel1,4 %1,4 %482 00041 %
National Geographic Channel2,2 %1,2 %434 00037 %
Disney Finland3,6 %2,6 %629 00054 %
Music TV0,3 %0,0 %25 0002 %
AlfaTV0,6 %1,0 %400 00034 %
Muut2,6 %2,1 %344 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 120 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.