Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 693 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,2 %3 511 00067 %
Yle TV28,1 %8,6 %3 334 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %2 205 00042 %
Yle yhteensä39,9 %35,5 %4 158 00079 %
MTV315,8 %20,3 %3 654 00069 %
Sub3,1 %3,0 %2 582 00049 %
AVA2,0 %1,8 %1 824 00035 %
C More Total1,5 %1,1 %760 00014 %
MTV yhteensä22,3 %26,2 %4 105 00078 %
Nelonen10,5 %13,9 %3 491 00066 %
Jim2,8 %2,8 %2 051 00039 %
Liv2,9 %2,9 %2 237 00042 %
Hero1,6 %2,0 %1 477 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %21,6 %3 925 00075 %
TV53,7 %3,6 %2 454 00047 %
Kutonen2,7 %2,7 %1 794 00034 %
Frii1,9 %1,9 %1 315 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %113 0002 %
TLC1,2 %1,0 %1 118 00021 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,8 %3 092 00059 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 841 00035 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %1 540 00029 %
Disney Finland5,3 %3,9 %2 366 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %203 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %805 00015 %
Muut3,6 %2,5 %996 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 693 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.