Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 384 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,0 %1 766 00066 %
Yle TV26,9 %6,3 %1 631 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %1 071 00040 %
Yle yhteensä38,7 %33,1 %2 092 00078 %
MTV317,8 %22,5 %1 880 00070 %
Sub2,7 %2,8 %1 250 00047 %
AVA2,7 %2,4 %991 00037 %
C More Total0,8 %0,5 %286 00011 %
MTV yhteensä24,1 %28,1 %2 075 00078 %
Nelonen12,1 %16,2 %1 823 00068 %
Jim2,5 %2,4 %948 00035 %
Liv3,8 %3,7 %1 203 00045 %
Hero1,3 %1,5 %651 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,7 %23,8 %2 030 00076 %
TV53,3 %3,0 %1 175 00044 %
Kutonen1,5 %1,6 %747 00028 %
Frii2,5 %2,4 %661 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,8 %1,4 %601 00022 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %1 511 00057 %
STAR Channel2,5 %2,4 %877 00033 %
National Geographic Channel2,0 %1,1 %618 00023 %
Disney Finland4,5 %3,6 %1 095 00041 %
Music TV0,1 %0,0 %75 0003 %
AlfaTV0,3 %0,5 %366 00014 %
Muut3,0 %2,1 %410 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 384 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.