Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %28,2 %1 969 00074 %
Yle TV211,1 %10,5 %1 903 00071 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 143 00043 %
Yle yhteensä46,1 %41,4 %2 178 00082 %
MTV317,6 %22,1 %2 011 00075 %
Sub2,8 %2,4 %1 282 00048 %
AVA2,3 %1,9 %981 00037 %
C More Total0,9 %0,3 %254 00010 %
MTV yhteensä23,6 %26,7 %2 163 00081 %
Nelonen10,6 %14,1 %1 873 00070 %
Jim2,3 %2,3 %904 00034 %
Liv3,0 %3,0 %1 233 00046 %
Hero1,0 %0,9 %671 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,4 %2 056 00077 %
TV52,4 %2,1 %1 077 00040 %
Kutonen1,3 %1,4 %741 00028 %
Frii1,8 %1,7 %599 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC1,7 %1,3 %582 00022 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,6 %1 454 00054 %
STAR Channel2,0 %1,8 %805 00030 %
National Geographic Channel1,6 %0,9 %558 00021 %
Disney Finland3,6 %2,7 %999 00037 %
Music TV0,2 %0,1 %109 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %421 00016 %
Muut2,1 %1,5 %433 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 430 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.