Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 408 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,1 %1 826 00068 %
Yle TV210,7 %7,4 %1 767 00066 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 075 00040 %
Yle yhteensä42,6 %34,2 %2 112 00079 %
MTV318,6 %24,6 %1 965 00074 %
Sub2,7 %2,7 %1 251 00047 %
AVA2,2 %1,8 %974 00036 %
C More Total0,2 %0,1 %144 0005 %
MTV yhteensä23,8 %29,2 %2 124 00079 %
Nelonen11,9 %16,4 %1 842 00069 %
Jim2,6 %2,4 %936 00035 %
Liv3,1 %3,0 %1 193 00045 %
Hero1,2 %1,5 %704 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %23,3 %2 029 00076 %
TV53,0 %2,9 %1 257 00047 %
Kutonen1,1 %1,2 %723 00027 %
Frii2,1 %2,3 %662 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC1,8 %1,5 %637 00024 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,3 %1 565 00059 %
STAR Channel2,1 %1,9 %828 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %623 00023 %
Disney Finland3,7 %3,0 %1 087 00041 %
Music TV0,1 %0,1 %100 0004 %
AlfaTV0,3 %0,4 %422 00016 %
Muut2,1 %1,6 %464 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 408 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.