Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 094 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,0 %1 677 00070 %
Yle TV212,3 %9,8 %1 636 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 152 00048 %
Yle yhteensä43,5 %36,6 %1 908 00079 %
MTV314,3 %19,4 %1 685 00070 %
Sub3,4 %3,9 %1 310 00054 %
AVA1,1 %1,1 %831 00035 %
C More Total0,8 %0,8 %221 0009 %
MTV yhteensä19,7 %25,2 %1 864 00077 %
Nelonen8,6 %11,4 %1 553 00065 %
Jim2,8 %3,0 %998 00041 %
Liv1,5 %1,6 %935 00039 %
Hero2,0 %2,8 %813 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,8 %1 753 00073 %
TV54,1 %4,9 %1 270 00053 %
Kutonen3,3 %3,8 %1 037 00043 %
Frii1,3 %1,5 %638 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %70 0003 %
TLC0,6 %0,5 %503 00021 %
Warner Bros. Discovery11,7 %11,9 %1 535 00064 %
STAR Channel2,7 %2,2 %922 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %793 00033 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 155 00048 %
Music TV0,4 %0,1 %127 0005 %
AlfaTV0,3 %0,6 %454 00019 %
Muut3,4 %2,6 %569 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 094 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.