Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,7 %9,1 %807 00058 %
Yle TV214,4 %11,1 %872 00063 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,3 %387 00028 %
Yle yhteensä25,5 %21,5 %1 071 00077 %
MTV315,2 %19,4 %949 00069 %
Sub5,6 %5,6 %692 00050 %
AVA2,4 %2,3 %441 00032 %
C More Total0,4 %0,2 %88 0006 %
MTV yhteensä23,6 %27,6 %1 103 00080 %
Nelonen14,5 %17,1 %897 00065 %
Jim4,9 %5,6 %485 00035 %
Liv3,7 %3,5 %549 00040 %
Hero1,8 %2,2 %365 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä24,9 %28,3 %1 040 00075 %
TV56,0 %7,1 %704 00051 %
Kutonen3,2 %3,0 %491 00035 %
Frii1,5 %1,4 %266 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0002 %
TLC2,2 %1,7 %297 00021 %
Warner Bros. Discovery13,8 %13,7 %891 00064 %
STAR Channel5,4 %4,2 %487 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %329 00024 %
Disney Finland8,1 %5,8 %608 00044 %
Music TV0,6 %0,3 %106 0008 %
AlfaTV0,1 %0,2 %118 0009 %
Muut3,4 %2,6 %220 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 244 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.