Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,8 %1 731 00067 %
Yle TV212,6 %9,8 %1 773 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 178 00045 %
Yle yhteensä43,2 %36,3 %2 054 00079 %
MTV314,3 %19,5 %1 804 00070 %
Sub3,5 %3,9 %1 391 00054 %
AVA1,1 %1,2 %858 00033 %
C More Total0,9 %0,8 %245 0009 %
MTV yhteensä19,9 %25,4 %2 007 00077 %
Nelonen8,7 %11,5 %1 666 00064 %
Jim2,8 %3,0 %1 016 00039 %
Liv1,5 %1,6 %956 00037 %
Hero2,0 %2,8 %828 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,8 %1 878 00072 %
TV54,1 %5,0 %1 327 00051 %
Kutonen3,2 %3,8 %1 075 00041 %
Frii1,3 %1,4 %653 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %73 0003 %
TLC0,6 %0,5 %512 00020 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,9 %1 618 00062 %
STAR Channel2,7 %2,3 %974 00038 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %808 00031 %
Disney Finland5,9 %4,3 %1 209 00047 %
Music TV0,4 %0,1 %130 0005 %
AlfaTV0,3 %0,6 %457 00018 %
Muut3,6 %2,6 %611 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 267 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.