Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 306 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %28,4 %1 931 00074 %
Yle TV214,4 %15,4 %1 968 00076 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %1 187 00046 %
Yle yhteensä48,7 %46,5 %2 179 00084 %
MTV312,9 %17,3 %1 888 00073 %
Sub3,0 %2,9 %1 370 00053 %
AVA1,1 %1,1 %907 00035 %
C More Total3,0 %1,4 %420 00016 %
MTV yhteensä20,0 %22,8 %2 059 00079 %
Nelonen7,6 %9,5 %1 718 00066 %
Jim2,6 %3,0 %1 063 00041 %
Liv1,4 %1,4 %1 005 00039 %
Hero1,7 %2,3 %859 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,2 %1 915 00074 %
TV52,8 %2,3 %1 229 00047 %
Kutonen3,0 %3,1 %1 041 00040 %
Frii1,1 %1,3 %625 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %78 0003 %
TLC0,5 %0,4 %571 00022 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,5 %1 531 00059 %
STAR Channel2,4 %2,0 %957 00037 %
National Geographic Channel3,3 %1,8 %835 00032 %
Disney Finland5,7 %3,9 %1 207 00047 %
Music TV0,4 %0,1 %128 0005 %
AlfaTV0,3 %0,5 %469 00018 %
Muut3,5 %2,5 %582 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 306 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.