Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 352 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,4 %3 324 00068 %
Yle TV25,4 %4,3 %3 062 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %2 184 00045 %
Yle yhteensä37,5 %32,0 %3 755 00077 %
MTV319,1 %24,7 %3 704 00076 %
Sub2,9 %2,4 %2 297 00047 %
AVA1,7 %1,5 %1 679 00034 %
C More Total4,9 %3,6 %1 017 00021 %
MTV yhteensä28,6 %32,3 %4 017 00082 %
Nelonen9,4 %13,2 %3 159 00065 %
Jim2,9 %2,9 %2 067 00042 %
Liv3,0 %3,3 %2 217 00045 %
Hero1,5 %2,1 %1 508 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %21,5 %3 585 00073 %
TV53,0 %2,8 %2 221 00045 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 607 00033 %
Frii1,9 %1,8 %1 279 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %121 0002 %
TLC1,2 %0,9 %1 295 00026 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,0 %2 850 00058 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 662 00034 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 364 00028 %
Disney Finland5,1 %3,8 %2 130 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %227 0005 %
AlfaTV0,4 %0,6 %879 00018 %
Muut2,7 %1,8 %977 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 352 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.