Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,0 %1 248 00088 %
Yle TV25,3 %4,9 %1 047 00074 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %879 00062 %
Yle yhteensä35,8 %32,3 %1 295 00091 %
MTV318,1 %22,9 %1 256 00088 %
Sub3,4 %2,8 %834 00059 %
AVA1,8 %1,9 %688 00048 %
C More Total4,5 %3,1 %286 00020 %
MTV yhteensä27,8 %30,7 %1 293 00091 %
Nelonen9,0 %12,3 %1 086 00076 %
Jim2,9 %3,0 %735 00052 %
Liv3,2 %3,7 %845 00059 %
Hero2,2 %3,0 %652 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %22,0 %1 203 00085 %
TV53,8 %3,3 %867 00061 %
Kutonen2,4 %2,3 %688 00048 %
Frii2,3 %2,0 %559 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %51 0004 %
TLC1,2 %0,8 %524 00037 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,7 %1 046 00074 %
STAR Channel2,6 %2,2 %662 00047 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %566 00040 %
Disney Finland5,9 %4,2 %797 00056 %
Music TV0,1 %0,0 %54 0004 %
AlfaTV0,2 %0,4 %336 00024 %
Muut2,8 %1,6 %310 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 382 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.