Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 345 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %21,8 %1 193 00084 %
Yle TV28,2 %6,2 %1 138 00080 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %768 00054 %
Yle yhteensä36,1 %30,6 %1 280 00090 %
MTV321,5 %27,3 %1 246 00088 %
Sub3,6 %3,4 %811 00057 %
AVA1,8 %1,8 %645 00045 %
C More Total5,8 %6,5 %283 00020 %
MTV yhteensä32,7 %39,0 %1 288 00091 %
Nelonen6,6 %8,2 %1 039 00073 %
Jim2,6 %2,5 %714 00050 %
Liv3,1 %3,6 %799 00056 %
Hero1,9 %2,6 %641 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,0 %1 159 00081 %
TV53,1 %2,5 %833 00059 %
Kutonen2,1 %2,0 %634 00045 %
Frii2,0 %1,7 %527 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0002 %
TLC1,5 %1,3 %432 00030 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,8 %1 012 00071 %
STAR Channel2,3 %1,9 %559 00039 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %552 00039 %
Disney Finland5,2 %3,9 %747 00053 %
Music TV0,1 %0,1 %53 0004 %
AlfaTV0,3 %0,4 %326 00023 %
Muut2,4 %1,2 %285 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 345 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.