Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 361 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %21,9 %1 671 00063 %
Yle TV29,9 %6,5 %1 759 00066 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,1 %986 00037 %
Yle yhteensä39,4 %31,5 %2 059 00077 %
MTV323,2 %29,3 %2 002 00075 %
Sub2,4 %2,1 %1 093 00041 %
AVA2,1 %1,9 %853 00032 %
C More Total3,6 %4,0 %420 00016 %
MTV yhteensä31,4 %37,3 %2 145 00080 %
Nelonen8,1 %10,6 %1 659 00062 %
Jim2,5 %2,2 %940 00035 %
Liv3,8 %4,2 %1 164 00044 %
Hero1,2 %1,6 %635 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,5 %1 896 00071 %
TV52,7 %2,7 %1 149 00043 %
Kutonen1,0 %1,2 %632 00024 %
Frii2,2 %2,1 %638 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %41 0002 %
TLC1,7 %1,5 %657 00025 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,6 %1 478 00055 %
STAR Channel1,9 %2,0 %747 00028 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %567 00021 %
Disney Finland3,3 %2,9 %982 00037 %
Music TV0,1 %0,1 %88 0003 %
AlfaTV0,5 %0,7 %429 00016 %
Muut2,0 %1,5 %465 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 361 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.