Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %22,0 %1 632 00066 %
Yle TV29,6 %6,5 %1 650 00066 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,1 %972 00039 %
Yle yhteensä39,4 %31,6 %1 943 00078 %
MTV323,1 %29,2 %1 911 00077 %
Sub2,4 %2,1 %1 044 00042 %
AVA2,2 %1,9 %853 00034 %
C More Total3,6 %4,1 %410 00016 %
MTV yhteensä31,3 %37,2 %2 033 00082 %
Nelonen8,0 %10,5 %1 564 00063 %
Jim2,5 %2,2 %908 00036 %
Liv3,9 %4,2 %1 143 00046 %
Hero1,2 %1,6 %628 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,5 %1 783 00072 %
TV52,7 %2,7 %1 114 00045 %
Kutonen1,0 %1,2 %618 00025 %
Frii2,3 %2,1 %631 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %34 0001 %
TLC1,8 %1,5 %643 00026 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,6 %1 421 00057 %
STAR Channel1,9 %2,0 %733 00029 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %560 00022 %
Disney Finland3,4 %2,9 %964 00039 %
Music TV0,1 %0,1 %88 0004 %
AlfaTV0,5 %0,7 %422 00017 %
Muut2,0 %1,5 %423 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 202 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.