Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 228 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,8 %7,5 %729 00053 %
Yle TV213,5 %8,6 %863 00062 %
Yle Teema&Fem0,9 %1,0 %342 00025 %
Yle yhteensä23,2 %17,1 %997 00072 %
MTV327,2 %33,6 %1 047 00076 %
Sub4,9 %4,3 %626 00045 %
AVA1,9 %2,0 %401 00029 %
C More Total9,5 %10,7 %400 00029 %
MTV yhteensä43,5 %50,6 %1 172 00085 %
Nelonen7,6 %8,7 %762 00055 %
Jim4,0 %4,2 %520 00038 %
Liv3,0 %3,0 %491 00036 %
Hero1,4 %1,9 %296 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %17,8 %961 00070 %
TV53,5 %3,3 %559 00040 %
Kutonen2,0 %1,9 %400 00029 %
Frii1,4 %1,3 %263 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %48 0003 %
TLC1,4 %1,4 %314 00023 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,1 %775 00056 %
STAR Channel3,5 %3,0 %419 00030 %
National Geographic Channel2,4 %1,3 %330 00024 %
Disney Finland5,9 %4,2 %559 00040 %
Music TV0,3 %0,1 %73 0005 %
AlfaTV0,2 %0,3 %112 0008 %
Muut2,4 %1,9 %213 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 228 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.