Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,5 %8,5 %783 00057 %
Yle TV25,5 %3,4 %730 00053 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,3 %419 00030 %
Yle yhteensä15,3 %13,2 %981 00071 %
MTV336,3 %40,2 %1 167 00084 %
Sub3,8 %3,8 %627 00045 %
AVA1,7 %2,1 %428 00031 %
C More Total11,3 %10,3 %469 00034 %
MTV yhteensä53,1 %56,3 %1 239 00090 %
Nelonen7,1 %8,2 %854 00062 %
Jim3,3 %3,8 %505 00036 %
Liv2,9 %2,8 %541 00039 %
Hero1,3 %1,7 %342 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %16,5 %1 001 00072 %
TV53,2 %3,2 %542 00039 %
Kutonen2,5 %2,4 %455 00033 %
Frii1,4 %1,4 %236 00017 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %44 0003 %
TLC1,9 %1,4 %361 00026 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,8 %789 00057 %
STAR Channel3,2 %2,3 %499 00036 %
National Geographic Channel2,3 %1,2 %337 00024 %
Disney Finland5,5 %3,5 %641 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %86 0006 %
AlfaTV0,1 %0,1 %100 0007 %
Muut1,8 %1,4 %211 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 272 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.