Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 530 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %22,0 %3 479 00071 %
Yle TV24,5 %3,7 %3 051 00062 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,3 %2 143 00044 %
Yle yhteensä32,4 %28,0 %3 907 00080 %
MTV330,2 %35,1 %4 134 00084 %
Sub2,6 %2,7 %2 324 00047 %
AVA1,6 %1,5 %1 670 00034 %
C More Total7,5 %6,6 %1 246 00025 %
MTV yhteensä41,8 %45,8 %4 305 00088 %
Nelonen5,6 %7,2 %3 145 00064 %
Jim2,3 %2,3 %1 984 00041 %
Liv2,3 %2,5 %2 108 00043 %
Hero1,3 %1,9 %1 468 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,9 %3 544 00072 %
TV52,8 %2,8 %2 258 00046 %
Kutonen1,6 %1,7 %1 667 00034 %
Frii1,7 %1,8 %1 270 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %135 0003 %
TLC1,3 %1,0 %1 288 00026 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,5 %2 908 00059 %
STAR Channel2,0 %1,8 %1 793 00037 %
National Geographic Channel2,0 %1,1 %1 328 00027 %
Disney Finland4,0 %2,9 %2 216 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %176 0004 %
AlfaTV0,3 %0,6 %863 00018 %
Muut2,0 %1,3 %952 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 530 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.