Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %21,4 %1 769 00068 %
Yle TV24,9 %4,4 %1 645 00063 %
Yle Teema&Fem2,6 %1,8 %1 139 00044 %
Yle yhteensä31,3 %27,6 %2 023 00078 %
MTV329,5 %34,7 %2 140 00083 %
Sub3,2 %3,4 %1 307 00050 %
AVA1,0 %1,0 %808 00031 %
C More Total10,1 %9,1 %774 00030 %
MTV yhteensä43,7 %48,1 %2 252 00087 %
Nelonen4,8 %5,8 %1 632 00063 %
Jim2,3 %2,4 %1 052 00041 %
Liv1,3 %1,4 %908 00035 %
Hero1,5 %2,2 %810 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,9 %1 832 00071 %
TV52,7 %2,7 %1 193 00046 %
Kutonen2,3 %2,4 %1 042 00040 %
Frii1,2 %1,2 %615 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %90 0003 %
TLC0,7 %0,6 %605 00023 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,2 %1 542 00059 %
STAR Channel2,0 %1,6 %954 00037 %
National Geographic Channel2,7 %1,5 %765 00030 %
Disney Finland4,6 %3,1 %1 182 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %100 0004 %
AlfaTV0,3 %0,6 %465 00018 %
Muut2,4 %1,5 %537 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 374 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.