Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %21,6 %1 716 00071 %
Yle TV24,6 %4,3 %1 539 00064 %
Yle Teema&Fem2,6 %1,8 %1 092 00045 %
Yle yhteensä31,4 %27,7 %1 899 00079 %
MTV329,7 %34,7 %2 026 00084 %
Sub3,1 %3,4 %1 257 00052 %
AVA1,0 %1,0 %799 00033 %
C More Total9,9 %9,0 %716 00030 %
MTV yhteensä43,7 %48,1 %2 117 00088 %
Nelonen4,6 %5,7 %1 529 00064 %
Jim2,4 %2,4 %1 019 00042 %
Liv1,4 %1,5 %900 00037 %
Hero1,5 %2,3 %804 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %11,9 %1 724 00072 %
TV52,7 %2,7 %1 152 00048 %
Kutonen2,3 %2,4 %1 004 00042 %
Frii1,2 %1,2 %606 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %87 0004 %
TLC0,7 %0,6 %593 00025 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,2 %1 465 00061 %
STAR Channel2,0 %1,6 %924 00038 %
National Geographic Channel2,7 %1,5 %751 00031 %
Disney Finland4,7 %3,1 %1 144 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %97 0004 %
AlfaTV0,3 %0,6 %462 00019 %
Muut2,2 %1,3 %499 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 210 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.