Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 864 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %21,8 %3 594 00068 %
Yle TV24,8 %3,8 %3 272 00062 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %2 236 00042 %
Yle yhteensä32,2 %27,8 %4 163 00079 %
MTV330,2 %35,2 %4 375 00083 %
Sub2,6 %2,7 %2 420 00046 %
AVA1,5 %1,5 %1 699 00032 %
C More Total7,6 %6,6 %1 331 00025 %
MTV yhteensä41,9 %45,9 %4 580 00087 %
Nelonen5,8 %7,3 %3 383 00064 %
Jim2,2 %2,3 %2 036 00039 %
Liv2,3 %2,5 %2 133 00041 %
Hero1,3 %1,9 %1 490 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,0 %3 795 00072 %
TV52,8 %2,8 %2 351 00045 %
Kutonen1,6 %1,7 %1 727 00033 %
Frii1,6 %1,7 %1 289 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %145 0003 %
TLC1,3 %1,0 %1 309 00025 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,5 %3 053 00058 %
STAR Channel2,0 %1,7 %1 841 00035 %
National Geographic Channel1,9 %1,1 %1 349 00026 %
Disney Finland3,9 %2,9 %2 273 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %186 0004 %
AlfaTV0,3 %0,6 %866 00016 %
Muut2,1 %1,3 %1 013 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 864 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.