Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 138 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,8 %31,9 %1 121 00096 %
Yle TV24,7 %4,2 %944 00081 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %787 00067 %
Yle yhteensä45,0 %39,0 %1 129 00096 %
MTV326,4 %32,4 %1 077 00092 %
Sub1,4 %1,2 %666 00057 %
AVA1,5 %1,0 %500 00043 %
C More Total4,6 %3,7 %246 00021 %
MTV yhteensä33,8 %38,5 %1 098 00094 %
Nelonen4,8 %6,7 %908 00077 %
Jim1,6 %1,4 %592 00050 %
Liv2,0 %2,3 %668 00057 %
Hero0,8 %1,3 %387 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %11,7 %969 00083 %
TV51,9 %1,7 %668 00057 %
Kutonen1,2 %1,5 %472 00040 %
Frii1,6 %1,9 %397 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %41 0004 %
TLC1,0 %0,9 %364 00031 %
Warner Bros. Discovery6,0 %6,1 %808 00069 %
STAR Channel1,3 %1,3 %477 00041 %
National Geographic Channel1,6 %0,9 %390 00033 %
Disney Finland2,9 %2,2 %598 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %19 0002 %
AlfaTV0,6 %1,0 %403 00034 %
Muut2,2 %1,5 %360 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 138 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.