Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 379 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %21,7 %1 251 00088 %
Yle TV23,9 %3,5 %1 057 00074 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,3 %830 00058 %
Yle yhteensä31,5 %27,5 %1 306 00092 %
MTV328,2 %32,4 %1 272 00089 %
Sub3,2 %3,7 %819 00058 %
AVA1,7 %1,8 %633 00044 %
C More Total7,1 %6,3 %349 00025 %
MTV yhteensä40,1 %44,2 %1 305 00092 %
Nelonen5,5 %7,2 %1 077 00076 %
Jim2,4 %2,1 %725 00051 %
Liv2,5 %2,7 %755 00053 %
Hero1,9 %2,7 %658 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,8 %1 179 00083 %
TV53,5 %3,6 %877 00062 %
Kutonen1,9 %1,8 %635 00045 %
Frii2,1 %2,1 %563 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0003 %
TLC1,0 %0,8 %469 00033 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,6 %1 032 00073 %
STAR Channel2,1 %1,8 %659 00046 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %536 00038 %
Disney Finland4,5 %3,3 %787 00055 %
Music TV0,1 %0,0 %46 0003 %
AlfaTV0,3 %0,5 %328 00023 %
Muut2,3 %1,1 %311 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 379 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.