Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 145 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,2 %31,0 %1 114 00095 %
Yle TV26,6 %5,5 %993 00085 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,6 %781 00067 %
Yle yhteensä48,3 %40,1 %1 134 00097 %
MTV321,7 %28,5 %1 044 00089 %
Sub1,4 %1,3 %655 00056 %
AVA1,5 %1,2 %496 00042 %
C More Total2,6 %3,1 %163 00014 %
MTV yhteensä27,2 %34,1 %1 071 00091 %
Nelonen6,3 %8,4 %916 00078 %
Jim1,8 %1,4 %589 00050 %
Liv2,4 %2,8 %659 00056 %
Hero0,9 %1,2 %355 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,8 %991 00085 %
TV52,1 %2,1 %667 00057 %
Kutonen1,3 %1,7 %451 00039 %
Frii1,9 %1,9 %387 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %27 0002 %
TLC0,9 %0,7 %338 00029 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,5 %791 00067 %
STAR Channel1,2 %1,1 %466 00040 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %407 00035 %
Disney Finland3,3 %2,4 %622 00053 %
Music TV0,3 %0,0 %32 0003 %
AlfaTV0,8 %1,3 %433 00037 %
Muut2,5 %1,8 %325 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 145 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.