Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 681 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %22,3 %3 458 00066 %
Yle TV27,3 %5,3 %3 204 00061 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,9 %2 341 00044 %
Yle yhteensä38,6 %31,6 %3 966 00075 %
MTV318,2 %24,3 %4 008 00076 %
Sub3,8 %4,1 %2 587 00049 %
AVA1,8 %1,8 %1 674 00032 %
C More Total2,0 %2,2 %832 00016 %
MTV yhteensä25,8 %32,4 %4 306 00082 %
Nelonen8,0 %9,9 %3 386 00064 %
Jim3,3 %3,3 %2 167 00041 %
Liv3,1 %3,4 %2 320 00044 %
Hero1,5 %2,0 %1 532 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %18,7 %3 882 00074 %
TV53,4 %3,3 %2 429 00046 %
Kutonen2,4 %2,6 %1 842 00035 %
Frii2,1 %1,7 %1 408 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %127 0002 %
TLC1,6 %1,6 %1 381 00026 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,9 %3 107 00059 %
STAR Channel2,6 %2,4 %1 752 00033 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %1 518 00029 %
Disney Finland5,5 %4,4 %2 245 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %226 0004 %
AlfaTV0,6 %0,9 %921 00017 %
Muut2,9 %2,1 %1 093 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 681 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.