Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %22,4 %1 773 00066 %
Yle TV26,5 %4,3 %1 557 00058 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,2 %1 156 00043 %
Yle yhteensä38,4 %31,0 %1 993 00075 %
MTV319,5 %25,5 %2 041 00076 %
Sub2,8 %2,9 %1 182 00044 %
AVA2,4 %2,2 %853 00032 %
C More Total1,2 %1,4 %341 00013 %
MTV yhteensä26,0 %32,0 %2 196 00082 %
Nelonen9,3 %11,5 %1 762 00066 %
Jim2,7 %2,8 %1 015 00038 %
Liv4,4 %4,5 %1 275 00048 %
Hero1,4 %1,7 %717 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %20,5 %2 037 00076 %
TV53,4 %3,3 %1 240 00046 %
Kutonen1,4 %1,7 %794 00030 %
Frii2,5 %2,2 %727 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC2,4 %2,3 %737 00028 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,9 %1 608 00060 %
STAR Channel2,5 %2,3 %828 00031 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %641 00024 %
Disney Finland4,3 %3,7 %1 085 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %112 0004 %
AlfaTV0,7 %1,0 %457 00017 %
Muut2,4 %1,7 %513 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 415 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.