Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %22,2 %1 685 00065 %
Yle TV28,1 %6,4 %1 646 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,6 %1 186 00046 %
Yle yhteensä38,8 %32,2 %1 974 00076 %
MTV316,8 %23,0 %1 967 00076 %
Sub4,7 %5,3 %1 405 00054 %
AVA1,3 %1,5 %822 00032 %
C More Total2,8 %3,1 %491 00019 %
MTV yhteensä25,7 %32,9 %2 110 00081 %
Nelonen6,7 %8,3 %1 625 00063 %
Jim3,8 %3,9 %1 152 00044 %
Liv1,9 %2,2 %1 046 00040 %
Hero1,7 %2,2 %815 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,6 %1 845 00071 %
TV53,3 %3,3 %1 189 00046 %
Kutonen3,4 %3,7 %1 048 00040 %
Frii1,6 %1,3 %681 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %79 0003 %
TLC0,8 %0,8 %644 00025 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,9 %1 499 00058 %
STAR Channel2,8 %2,6 %924 00036 %
National Geographic Channel4,0 %2,5 %877 00034 %
Disney Finland6,8 %5,1 %1 160 00045 %
Music TV0,4 %0,1 %114 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %464 00018 %
Muut3,4 %2,4 %580 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 265 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.